Tro på dig, din häst & ditt mål

Det har varit tystare här än vad jag hade räknat med, jag har haft lite för mycket annat i huvudet och jag vet att det inte är en bra ursäkt Men nu hoppas jag att jag kan vända på det. 
 
9 december idag och jag vill veta hur det går med din och hästens resa?
Hos oss har det typ varit storm i några dagar, inte så skoj. Men jag har ändå jobbat med massagen och motinerat Cille så gott jag kunnat. Idag har vädret lugnat sig så idag kan vi träna "på riktigt". 
 
Ibland när allt känns skit och att värdet, sjukdom eller annat ställer sig ivägen, och då vill man ofta ge upp. 
Men inte du!
Håll dig till din plan och ha målet i sikte så kommer du lyckas.
Ge din häst bästa förutsättningar efter vad du har och kan. 
Lita på dig själv och din förmåga så kommer du klara det, ge inte upp pga saker som du inte kan påverka.
 
Berätta gärna hur det går för er.
 

Fudge Brownies

 
 
Måste dela med mig av detta fantastiska recept, givetvis av Roy Fares.
Fantastiska fudge brownie med havssalt, helt magiska du hittar receptet här.
 
Kanske inte det mest nyttiga, men ibland får man unna sig. 
Ha fokus på målet bara och överät inte så kommer allt gå bra. 
Livet är inte menat med massa förbud!

Dags att värma upp!

Något som jag bör bli bättre på är att värma upp och varva ner.
Jag har lite lätt rörlighetsträning som uppvärmning för att mjuka upp musklerna, men det är allt.
har googlat runt lite och hittade en sida på Aktiv träning, såhär skriver dom: 
 

Uppvärmning påverkar kroppen på många andra sätt än bara genom att höja kroppstemperaturen. En effekt av uppvärmning är den påverkan som sker med nervsignalerna.

Nerverna blir bättre på att skicka vidare hjärnans signaler till musklerna så att kroppen kan fungera optimalt. Det sker i synnerhet om uppvärmningen innehåller rörelser som liknar de man gör när man tränar.

du kan läsa hela deras artikel här!

Hur bra är du på att värma upp inför ett pass och vad gör du för något?