Rörlighetsträning för ryttare del 1

 
 Övningarna kan med fördel göras av alla, man måste inte vara ryttare!
Superman 
Stå i en handstående planka, ta fram foten så långt fram brevid kroppen som du kan.
Vrid upp armen mot taket, viktigt att du följer med blicken.
Vrid sedan tillbaka och försök nudda golvet med armbågen.
 
Skulderglid
Stå på händer och knä. 
Armbågarna ska vara raka hela tiden.
Sjunk ihop så skulderbladen kommer så nära varandra som möjligt, skjut sedan rygg så de kommer så långt ifrån varandra som möjligt. Hela tiden raka armar.
 
Höftböjaren
Flytta fram ena foten så långt fram du kan, och sjunk ner med höfjten + andra benets knä.
Utan att nudda golvet.
 

Redan onsdag!

 
En av de bästa sakerna med sommaren är väll ändå att kunna grilla!
Det kan man ju givetvis på vintern också, men det är inte samma sak. 
 
Har ni några riktigt bra rätter på grillen?
 
Idag jobbar jag kväll på gymmet, solen har gömt sig så det gör inte så mycket att spendera eftermiddagen inomhus. Efter det ska jag till stallet. Petra påminde mig om att det bara är 11 dagar kvar till nästa tävling. 
Vi har slappat lite eftersom Cille varit skadad, men nu får vi ta tag i det igen.
Det kommer bli en bra dag helt enkelt!

Semesterlängtan

Hemma i vårt vardagsrum
 
7 dagar kvar på gymmet (8 arbetsdagar totalt) sen är det semester.
Vilket känns grymt bra!
Full fart på gymmet onsdag, torsdag och fredag denna veckan. Mycket som ska avslutas och fixas innan jag försvinner i 4 veckor.
Nästa vecka jobbar jag hemifrån på tisdag, på samma sätt som jag gjort idag. Annars är jag på gymmet alla dagarna. 
Älskar mitt jobb och det är helt underbart men just nu längtar jag otroligt mycket efter semetser.
Jag kortade ner min semester förra året till 2 veckor för jag skulle börja som platschef, sen har jag slitit otroligt hårt i ett år. Nu förtjänar jag semester, och det är bara 3 dagar kvar till helg & 8 arbetsdagar kvar till semester <3
Hoppas ni har en grym dag!