Tävling Södra Sallerup

I helgen åkte jag och Ebba till Södra Sallerup för att tävla, Lätt B1.
Hade världens bästa hästskötare med mig, Joel. Känner att Cille får bli frisk snart så han också kan få en häst att sköta om!
Jag är van att starta tävlingen tidigt, men nu startade vi 16:43.
En stor prövning för mitt tålamod att vänta hela dagen på start, men en bra utveckling för mig och man måste testa lite nya saker.

Någon tänkte lite långsamt när det plötsligt började hagla vilket gjorde att framridningen  blev lite kortare än vad jag hade tänkt mig. Men Ebba är en stjärna så hon gav allt på framridningen och vilken jäkla känsla hon gav mig.
In på banan och jag hade under hela dagen visualiserat hur jag skulle rida, hur jag skulle sitta och vilka vägar jag skulle rida. På förra tävlingen slarvade jag en del med hörnpasseringarna så denna gången va jag mycket mer noggrann med det, andades och tog det lugnt. När vi va klara och tackade domaren ville jag bara krama och mysa med min fina häst! Resultaten spelade absolut ingen roll, hon gjorde allt jag bad henne om och jag gjorde mitt bästa är så tacksam för mina fantastiska hästar och att de alltid ger mig allt!

Resultatet blev 62,857%
”Trevlig ekipage. Mjuk ritt men våga visa upp din häst mer! Ni kan mer 🙂 ”

Det vi behöver fokusera tills nästa tävling:
-Övergång mellanskritt till trav, Ebba blir hög i nacken & behöver stärkas för att hålla formen. Jag behöver vara tydligare med min halvhalt innan övergången.
-Vänster arbetsgalopp på volten, hon lägger huvudet på sned. Jag behöver bli tydligare med min väg och starkare i min sits.
– Diagonal med längd steglängd i alla gångarter, jag backar av efter halva ungefär och då gör hon också det. Jag måste våga rida.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vecka 44 & ny säng

Godmorgon, hoppas allt är bra med er!
Själv vaknade jag och mår lite sådär, kan inte sätta fingret på det. Troligen sovit dåligt.
Det har varit en fantastisk helg! Tävling i lördags (berättar mer om den imorgon) och köpt ny säng igår.

Vi har insett att vi båda har ont i kroppen, vaknar ofta och är inte utvilade. Kanske det som är fel idag? Tillslut bestämde vi oss för att vi måste göra något åt det! Vi har en Ikea säng idag som vi haft sedan vi flyttade ihop 2011. Och när vi köpte den gick vi mer på ”jaja det här blir nog bra”, och det har varit bra iallafall de första åren.
Nu menar jag inte att Ikea sängar är dåligt, men vi valde inte med omsorg.
Igår va vi på kungssängen och hittade en fantastisk säng, den levereras om några veckor. Så vi får ha ont i ryggen lite till.

Hämtade min kamera igår också, den har varit på lagning, så äntligen kan jag ta ordentliga bilder igen!

Det är en ny vecka och snart är oktober över. 
Det går otroligt fort nu och det är bara 9 veckor kvar av 2018, och året har bjudit på så otroligt mycket.

Denna veckans planer:
Måndag
Träning styrketräning + 20 min kondition
Ebba ska få det väldigt lugnt & Cille ska promeneras
Tisdag
Ebba vila, Cille promenad
Träning har inte helt bestämt mig för vad ännu
Onsdag
Hästarna vila
Träning 20 min kondition
Torsdag
Träning Power (gruppträning styrketräning för hela kroppen)
Hästarna vila
Fredag
Ebba jobba lugnt i skogen, Cille promenad
Träning Styrketräning hela kroppen + kondion
Lördag
Ebba trimmas på banan, Cille promenad
Träning spinning 55 min
Söndag
Inte riktigt bestämt ännu

 

DSC_0072.jpg

Bildbomb, 2 månader som gifta

Det har bara gått två månader sedan vi sa ja till varandra.
Känns som en evighet sedan om jag ska vara ärlig!

Men det känns fortfarande bra och helt magiskt.
Tänk att det finns någon som vill spendera resten av sitt liv med mig, en galen känsla.

Tänkte bjuda på lite bilder från den stora dagen, alla bilderna är tagna av Gina. 

Bröllopsfotograf Skåne

 

Realistisk tid att träna

En vanlig fråga jag får på gymmet är ” hur ofta ska jag träna”, min fråga tillbaka är hur ofta kan du träna?

Det är väldigt vanligt med att man sätter för höga mål på sig själv, man ska träna 5-6 dagar i veckan men man har inte tränat på 5 år.
Visst fungerar det för vissa men långt ifrån alla, varför inte sikta på ett mer realistiskt mål? Börja med en gång i veckan, när det sitter och inte längre är ett måste ökar du till två gånger i veckan osv.

Ge dig själv de bästa förutsättningarna att lyckas med din träning, då ska det inte vara för mycket eller för jobbigt.
Och inte ska du väl ”misslyckas” igen?
Bestäm en dag och en tid som är din tränings tid, bestäm dig nu !

Lycka till!

ikon träning

Missa inte min instagram @sandraj.se

För vem tränar du?

Vem är orsaker till att du tränar?
Eller vad är orsaken till att du tränar?

Allt för få personer säger ”Jag är anledningen till att jag tränar” när man skapat lite på ytan. Ofta kryper det fram att någon annan tycker att man ska träna.
Någon kan ha planterat idén om träning hos dig, men i slut ändan måste du träna för att DU vill det och för att DU mår bra av det.

Jag vill inspirera till träning, att det ska vara roligt och att det finns någon träning för alla. Jag vill inget hellre än att alla tränar – soffan är vår största fiende!
Men jag kan sällan tvinga någon, man måste vilja träna.

Samhället får inte heller vara anledningen till att du tränar.
För att man ska se ut på ett visst sätt, glöm det!
Träna för att det får dig att må bra, att du gläds av det och träna det du tycker är roligt<3

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Alla börjar sin träningsresa någonstans

” Jag måste komma i form innan jag kan börja träna på gym”

Låter det vettigt?
Är det något som du sagt?

Alla börjar sin träning någonstans, alla har olika förutsättningar och ser olika ut när resan börjar. Det viktigaste är att resan börjar och var du väljer att träna spelar inte så stor roll. Självklart behöver du inte komma i form innan du går till gymmet, men om du tycker det känns jobbigt med andra människor så fråga personalen när det är minst folk på gymmet.
Börja hellre med ett kortare pass för att känna dig fram och hitta det som känns bra för dig. Bestäm en dag och en tid som är din träningstid, börja med en dag och varje dag utöver det är en bonus. När det känns bra utökar du till två dagar osv tills du hittar en nivå som passar dig och ditt livspussel.

Så nej du behöver inte komma i form innan du börjar träna på gym, för ingen ska döma dig på gymmet. Och skulle någon göra det är det fel på dom!

Foto 2018-10-08 09 55 44

Vad är träning för dig?

Mitt jobb är otroligt roligt och spännande, och jag har turen att få träffa så många otroliga människor.
Jag får också möjligheten att prata med väldigt många om deras träning och deras förutsättningar. Och något jag funderat mycket på är vad är träning?

Träning är ett otroligt brett ord, och det är väldigt intressant att får höra vad träning är för olika personer.
Det beror ju givetvis på vad man har att jämföra med och vilka förutsättningar man har.
För vissa är träning promenader i skogen och för andra är det 2 timmar stenhård träning.

Givetvis är jag jätte nyfiken på att höra, vad är träning för dig?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA