Min träningsplan januari

Att planera in sin träning ger större chans att träningen faktiskt blir av.
Visst är spontana träningspass härliga och roliga, men de blir inte lika ofta av som planerade pass. Jag kommer gå tillbaka till ett gammalt upplägg som jag kört tidigare, detta passade mig väldigt bra.

Då tränar jag 2 styrkepass exempelvis axlar & rygg ena dagen samt ben & mage nästa dag, sen har jag en vilodag. De dagar då jag styrketränar ska jag även göra 15-30 min konditionsträning.
Så veckan kan se ut såhär
måndag: axlar & rygg
Tisdag: Ben & mage
Onsdag: vila
Torsdag: axlar & rygg
Fredag: ben & mage
Lördag: Vila
Söndag. axlar & rygg
Måndag. Ben & mage
Tisdag: Vila

Osv.

Som jag skrev i ett tidigare inlägget är ett av mina mål att börja prioritera mig och min träning. Jag måste tillåta att min träning tar mer plats i mitt liv och att jag kanske får tacka nej eller tänka om för att hinna med träningen. Den får mig att må bra och är därför otroligt viktig för mig. Och att inte ha varje vecka som ser likadan ut gör att det blir lite roligare, alla passen kommer inte heller se likadana ut, jag byter ut lite övningar när jag börjar tröttna.

Hur ska du träna i januari?

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s