Nyårsfällor

Yes nytt år, nytt jag!
Det ska tränas 6 dagar i veckan, jag har köpt ett kostschema och ett träningsschema, gjorde likadant förra året men det fungerade inte då.
Känner du igen dig själv eller någon du känner?

I år ska vi försöka undvika alla de vanliga fällorna.
Till att börja med, om du har gjort något en gång och det inte fungerade varför gör du det igen? Visst ibland händer det att man lyckas men oftast inom träning och hälsa så tröttnar man. Innan du gör om samma sak igen så fundera på vad du ska göra annorlunda nu och även vad du behöver för att lyckas.

I mitt fall har jag insett att jag behöver en coach som ifrågasätter, som lyfter det jag gjort bra och som ifrågasätter om jag inte gjort vad jag ska. Någon som hör av sig till mig, påminner mig om var jag är påväg.

En annan fälla som många gärna går i, är att träna otroligt mycket.
Från att inte ha tränat alls på flera månader ska man börja träna 5-6 dagar i veckan. Känns det realistiskt? Det är bättre att börja med 1-2 pass/ vecka, när det fungerar ökar man till 2-3 pass/ vecka osv. Bygg en vana och ha inte träningen som en bestraffning!
Att träna ska vara roligt, motiverande och uppiggande.
Vilket tar oss in på nästa fälla, tråkig träning.
Träna kan man göra på så många olika sätt, om du inte tycker att det är roligt stå på en crosstrainer i timmar, eller lyfta tunga vikter nä men gör inte det då! Om du gör något som du tycker är tråkigt så kommer det inte att bli av.
Hitta istället något som passar dig, och sänk kraven om du behöver det.

träning ska vara roligt och givande ❤

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s